על נישואים ועל הדת

נכתב במדור פינות אישיות

240 צפיות | 0 תגובות

התנועה הרפורמית בישראל הגישה העתירה בטענה שהליכי רישום הנישואים מלווים בדברי הטפה לשמירת מצוות. במהלך ההדרכה נדרשות נשים "למלא תפקידיהן המסורתיים"

אני לא מבינה את ההתקוממות המיותרת הזאת. אנשים שבוחרים להנשא בטקס דתי מתקוממים נגד הדרכת כלות. מה תהיה ההתקוממות הבאה? האם יתנגדו לשבירת הכוס המסורתית? לשבע הברכות? לחופה? הדרכת הכלות כלולה בטקס בכל דת, לא רק בדת היהודית.

לאישה שמור מקום של כבוד בתורה. האישה מאוד מוערכת בדת היהודית ובתנ"ך. ספר התנ"ך מעריך את האישה ומספר את גבורתה, ספר שיר השירים מעריץ אותה, ספר משלי מהלל ומשבח אותה ומקדיש פרק שלם לספר תהילתה (פרק ל"א, פס' י"א) אשת חיל מי ימצא.

אז, על מה ההתקוממות? על זה שנשים נקראות למלא את תפקידהן המסורתיים? מי ימלא את התפקידים המסורתיים אם לא האישה? האם הבעל יכול לעשות את זה? ברור שלא. תפקידו של הבעל לפרנס. תפקידה של האישה להקים משפחה ולבנות בית חם. האישה היא ראש הבית ועל פיה ישק דבר.

מדובר כאן בהדרכת כלה. לא בכפיה דתית ולא מכריחים אותה לשמור מצוות. מסבירים לה את המצוות ואת התפקידים שעליה למלא וגם מסבירים למה. שום כלה לא מתנגדת לקבל הדרכה מאימא שלה או מחברותיה וכידוע לכל אישה יש את ההמלצות שלה, לפי איך היא רואה את הדברים. בדת יש את המצוות הנכונות והסבר לכל מצווה.

אני בכלל לא מבינה את התעוב שמרגישים האנשים נגד הדת והמצוות. כאילו מה? הדת לא טובה לכם? יש שם המלצות לדברים דוחים? יותר ויותר אנשים מתעבים את הדת ועדיין מקיימים את המצוות. זה אבסורד. מתנגדים להדרכת כלה, אבל מקיימים את טקס הברית מילה. מתנגדים לדתיים, אבל צמים ביום כיפור ואוכלים מצות בפסח.

משהו השתבש במוסד מכובד זה והערך שלו יורד כל הזמן. רוב הזוגות מתגרשים אחרי עשר שנות נישואים בממוצע. ילדים שההורים שלהם עדיין נשואים מרגישים מקופחים. בני הזוג מתחילים לבגוד אחד בשני בערך בשנה השניה לנישואים. פתאום מה שהיה קסום הופך להיות שיגרתי.

אני מכירה איש אחד חביב ביותר שהתחתן לפני שמונה חודשים וכבר מתגרש. הבת של חברה טובה שלי התחתנה בטררם גדול ואחרי שנה של נישואים כבר הייתה גרושה, אבל הסיפור שהכי זעזע אותי היה סיפור ששמעתי היום אצל הירקן.

מישהו מוכר מאוד מהשכונה התחתן לפני חודש. החתונה עלתה לו מאה אלף שקל. היום הוא הסתובב אצל הירקן והשוויץ לכולם התעודת הגירושים שלו. האיש היה נשוי בסה"כ חודש אחד.

אז אני שואלת, בשביל מה? להזמין אולם, להזמין אורחים, כיבוד, תזמורת, צלם וכל זה רק בשביל חודש? או שנה? הכי טוב שיבטלו את מוסד הנישואים. שאנשים יחיו אחד עם השני כי הם רוצים בזה ולא כי הם התחייבו וכל אחד רשאי יהיה ללכת לדרכו ברגע שימאס לו או ימצא משהו אטרקטיבי אחר, מה שיבוא קודם.

אצל הדתיים יש יותר הערכה כלפי מוסד הנישואים. ברבנות ראיתי כי כל הנרשמים לגירושים הם חילוניים וביקרתי שם הרבה גם אחרי שהתגרשתי. לא ראיתי שם זוגות דתיים שמתגרשים ואני מתכוונת לזוגות האלה שהאישה חובשת פאה וכובע והבעל מגדל זקן וחובש שטריימל ולובש קפוטה. במשך שנתיים של הביקורים שלי שם לא ראיתי זוגות מהסיגנון הזה מתגרשים. אני בטוחה כי גם אצל הדתיים והחרדים יש גירושים, אבל לא בקצב מדהים כמו אצל החילוניים.

ערך הנישואים אצל הדתיים הוא ערך עליון וקדוש. הם מתחתנים כדי להקים משפחות ולגדל ילדים לחופה ולמצוות ולמעשים טובים. בקיום המצוות יש איזה טקס מרגיע וסיפוק כי הם עושים את עבודת הבורא. האישה הדתית לא רואה בקיום התפקידים המסורתיים עול. היא רואה אותם כחלק מחובתה כאישה והיא לא מתקוממת נגדם. האישה הדתית עובדת גם מחוץ לביתה, אין שום דבר בדת שאוסר עליה לעשות זאת.

כאשר חלוקת התפקידים היא ברורה, אז כמובן יש פחות תסכול וכעס. יש הרבה סיפוק והנאה ו… נו… כן גם אושר. הסיפוק לראות את המשפחה מסודרת ומאורגנת ולדעת כי את, רק את גרמת לכך, כן זה עושה את האישה מאושרת. כאשר האושר נמצא במשפחה וכל בני הבית שלווים, אז אין תסכול ואין מחשבות על גירושים. האישה היא הראש של הבית והבעל הוא הבסיס של הבית, הילדים הם טעם החיים שבעבורו כדאי לקום בבוקר.

אצל החילוניים מתחתנים מכל מיני סיבות שהשכיחה בהן היא האהבה הלוהטת שבני הזוג מרגישים אחד לשני. הבעיה היא כי ברגע שממסדים את הקשר ונותנים גושפנקא חוקית והמשכנתא והמיסים מתערבים בתוך האהבה, אז האהבה מתחילה להתפוגג. האישה החילונית דורשת בין היתר גם שיוויון חובות בינה ובין בעלה וזה אומר שהבעל אמור למלא תפקידים שלא נועדו לו. התסכול והרוגז מתחילים להופיע והדרך משם לגירושים היא קצרה.

אז החילוניים מתנגדים לדת. לא שמעתי שהדתיים מתנגדים לחילוניות. היום קראתי על עורכת דין שעתרה לבג"ץ לבטל את המצווה הכי חשובה ביהדות לפני הנישואים את הדרכת הכלה. למה עוד יעתרו החילוניים? לבטל את הרחצה במקווה? לבטל את החופה? את שבע הברכות? אולי ימצא איזה עורך דין שיעתור לבטל בכלל את הדת. אני סבורה כי במדינה שניתנה ליהודים צריכים לחיות יהודים. וכמו שכולנו חוגגים את החגים היהודיים כמו ראש השנה ופסח והמהדרין חוגגים גם את ל"ג בעומר, ככה צריך לקבל את החופה והקידושין לפי הדת.

מדריכים, המלצות וסיפורי סקס נוספים שאולי יעניינו אותך

יעוץ בזוגיות?

פינות אישיות

יעוץ בזוגיות?

336 צפיות | 0 תגובות | 7 לייקים

הרבה פעמים אפשר למצוא דמיון בין עבודתי כפסיכולוג לבין מה שבלשים עושים: כשאני מאזין לסיפור, אני גם מקשיב למה שלא נאמר. כשאני משוחח עם "המתלונ/ת", עלי גם לקחת בחשבון כי…

על החושים, האהבה והזוגיות

פינות אישיות

על החושים, האהבה והזוגיות

319 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

הרבה פעמים פונים אלי בשאלה: "אני מרגיש/ה שזהו, די, אין לי יותר אהבה כלפיה/ממנו. הוא/היא בן אדם מצוין, אבל… למה זה "?קורה? האם להיפרד להלן כמה שורות על מרכיב אחד…

ליזיסטרטה

פינות אישיות

ליזיסטרטה

230 צפיות | 0 תגובות | 11 לייקים

אחרי לילה מדהים ביחד וארוך, ארוך מאד אם כי חשת שהשמש הפציע בטרם עת הוא לא מתקשר למחרת וגם לא יום אחרי... ולא שבוע ואת נשארת עם המחשבות ."?והשאלות, שמסתכמות…

הדרך אל האושר

פינות אישיות

הדרך אל האושר

350 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

השבוע החלטתי להביא לכם את ה"דרך אל האושר" כמובן שה"דרך אל האושר רצופה במכשולים "לא קלים .היחסים בין בנים לבנים הם עניין לא פשוט, במיוחד לאלה שעדיין בארון ישנם כמה…

סיפור אישי לקהל הגייז

פינות אישיות

סיפור אישי לקהל הגייז

258 צפיות | 0 תגובות | 10 לייקים

.שבוע טוב לכל הגולשים קודם כל לפני שאני מתחיל קיבלתי ממכם הרבה תגובות על .המדור הנ"ל ואני שמח שזה נגע גם בכם עכשיו בואו נפתח שבוע חדש עם הרבה דברים…

להתאהב ולא להתאכזב

פינות אישיות

להתאהב ולא להתאכזב

225 צפיות | 0 תגובות | 9 לייקים

.כיום בכל אהבה יש גם אכזבה ?אבל, האם ניתן להתאהב ולא להתאכזב אולי זה קצת קשה למצוא בן זוג "מושלם" אבל, קל מאוד למצוא אהבה ...ואפילו אכזבה .היום אני אתן…