מה עושה אדם למאושר?

נכתב במדור פינות אישיות

321 צפיות | 0 תגובות

נכתב בהשראת המתווך שביקר אצלי בדירה והודיע לי כי יש סיכוי מצויין שהיא תמכר במחיר שדרשתי.

******************

כולנו רוצים להיות מאושרים ורוצים שיהיה לנו טוב. בסך הכל כולנו אגואיסטים. כי מה זה שיהיה לנו טוב? שההרגשה שלנו תהיה טובה. שנרגיש אושר בפנים שיקרין עם החיוך. כולנו רוצים להיות מאושרים ולא מצליחים להגיע אל האושר.

על כל דבר טוב שקורה לנו, קורים שניים או שלושה דברים לא טובים. אם אני קמה עם חיוך בבוקר ומרגישה טוב, האם אני מאושרת? כן. עד הרגע שאני מתחילה לגלוש באינטרנט ואז הוא מתנתק. בפעם הראשונה אני עדיין מאושרת, בפעם השניה פחות. בפעם השלישית החיוך נמחק לי מהפרצוף.

מה עושה את האדם מאושר? אם יתגשמו לו לאדם כל החלומות, הוא יהיה מאושר? על מה אנשים חולמים? על כסף, מין, ואוכל. נגיד שאני אזכה בפרס הכי גדול בלוטו, נניח עשרים ושמונה מליון שקל, האם זה יעשה אותי מאושרת? כן, אבל לזמן קצר מאוד. אני אהיה אומללה עם כל הכסף הזה, אם אני לא אוכל לעשות את כל מה שאני רוצה.

כלומר נגיד שאני אממן לעצמי ניתוחים פלסטיים שיעשו אותי חטובה ויפה יותר מהדוגמניות שמסתובבות בערוץ האופנה. אז אני אצטרך לוותר על כל האוכל הטוב כדי להשאר חטובה ויפה ולהתקיים רק מעשב ועשב אני לא אוהבת. אני אהיה אומללה כי אני לא אוכל להרשות לעצמי, עם כל הכסף שיש לי איזה סטייק עסיסי, גלידות שוקולד וקרמבו. אז מה שווה כל הכסף הזה?

אנשים מאושרים כשאנשים אחרים אוהבים אותם. אז אם נגיד אני ארוויח בלוטו את הסכום המדובר בטח שיאהבו אותי. אני אהיה אומללה כי אני לא אדע אם אוהבים אותי בגלל האישיות הנהדרת שיש לי או בגלל הכסף. הזיונים לא יהיו שווים שום דבר כי אני לא אדע אם מזדיינים איתי בגלל הגוף החטוב שהכסף השיג לי או בגלל שאני זו אני.

אז נעזוב את הכסף. נגיד שמה שיעשה אותי מאושרת זה משהו שאני שואפת אליו שנים. לעזוב את הארץ. אני שואפת שנים לעזוב את הארץ ולמצוא אי ירוק בים שאפשר לחיות עליו שנים במינימום הוצאות. אני מכירה את עצמי. אני אשתעמם מהר מאוד. סביר להניח שעל אי כזה אין אינטרנט ואין מחשבים. אז נגיד שאני אקרא את כל הספרים שאני אביא לשם. מה אני אעשה אחרי זה?

על אותו אי אני אמצא נגיד אינדיאני שיואהב אותי עד כלות. נדבר בשפות שונות. הוא באינדיאנית ואני בעברית. כמה כבר אפשר להסתובב עם אינדיאני מאוהב שאני לא מבינה את השפה שלו? אפילו לריב איתו אני לא אוכל כי הוא יחשוב שזו התרבות שלנו ולא ישתף פעולה.

אז אם אני אוותר על אי ירוק בים ואני אמצא לי ארץ נורמלית. השינוי יהיה רק בקטע של מקום המגורים. אני אגור בארץ זרה, קנדה נגיד. האם זה יעשה אותי מאושרת? לא חושבת. האינטרנט שם יהיה בשפה זרה. אני ארכוש תוכנה בעברית ואגלוש לאתרים שנמצאים בארץ, אז בארץ אני גולשת כבר עכשיו, אז בשביל מה זה טוב? וכל קשיי השפה הזרה שאני לא רגילה לדבר בה. אני אלך לעבודה ואפילו לא אוכל לרכל בשטף. עד שאני אדבר את השפה בצורה שוטפת יעברו שנים.

ונגיד שאני אשאר בארץ ואפילו אתחתן בניגוד לרצוני עם ישראלי. האם זה יעשה אותי מאושרת? עוד בעל ילדותי שצריך לטפל בו? עוד אחד שיתן לי הוראות הפעלה לכל מיני דברים ואני אצטרך לדאוג לו ולבשל לו ולשמור על השקט כשהוא הולך לישון צהריים בשבת? ולהיות נאמנה לו???

אני קמה כל בוקר עם חיוך וטוב לי. אני גולשת באינטרנט בין מטופל למטופל וכייף לי. אני עורכת קניות ומדברת עם המוכרים בעברית והם גם מבינים אותי וגם צוחקים מהבדיחות שלי. כל מסע קניות זה כייף אמיתי. העוללית מאושרת בבית הספר ומתכננת את העתיד. החיים נראים יפים מאי פעם ובכל זאת כשהגיע היום המתווך והודיע כי יש דרישה לדירות בשכונה שלי וסיכוי מצויין שהדירה שלי תימכר, התחלתי לפקפק בכל האושר הזה שסובב אותי.

מה עושה את האדם מאושר לחלוטין? מהי הנוסחה שמביאה את האושר? יש איזו תוכנה שאפשר לרכוש? איך אני אדע? האם למכור את הדירה ולעזוב את הארץ? היום זה נראה קרוב מתמיד או לא למכור את הדירה ולהשאר בארץ עם כל הג'יפה והפיגועים והממשלה הדפוקה ותוכניות האוצר והשביתות והאנשים העצבניים ויוקר המחיה העולה והמצב המתדרדר?

קשה לי להחליט, בינתיים החלטתי לא להחליט.

מדריכים, המלצות וסיפורי סקס נוספים שאולי יעניינו אותך

יעוץ בזוגיות?

פינות אישיות

יעוץ בזוגיות?

336 צפיות | 0 תגובות | 7 לייקים

הרבה פעמים אפשר למצוא דמיון בין עבודתי כפסיכולוג לבין מה שבלשים עושים: כשאני מאזין לסיפור, אני גם מקשיב למה שלא נאמר. כשאני משוחח עם "המתלונ/ת", עלי גם לקחת בחשבון כי…

על החושים, האהבה והזוגיות

פינות אישיות

על החושים, האהבה והזוגיות

319 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

הרבה פעמים פונים אלי בשאלה: "אני מרגיש/ה שזהו, די, אין לי יותר אהבה כלפיה/ממנו. הוא/היא בן אדם מצוין, אבל… למה זה "?קורה? האם להיפרד להלן כמה שורות על מרכיב אחד…

ליזיסטרטה

פינות אישיות

ליזיסטרטה

231 צפיות | 0 תגובות | 11 לייקים

אחרי לילה מדהים ביחד וארוך, ארוך מאד אם כי חשת שהשמש הפציע בטרם עת הוא לא מתקשר למחרת וגם לא יום אחרי... ולא שבוע ואת נשארת עם המחשבות ."?והשאלות, שמסתכמות…

הדרך אל האושר

פינות אישיות

הדרך אל האושר

351 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

השבוע החלטתי להביא לכם את ה"דרך אל האושר" כמובן שה"דרך אל האושר רצופה במכשולים "לא קלים .היחסים בין בנים לבנים הם עניין לא פשוט, במיוחד לאלה שעדיין בארון ישנם כמה…

סיפור אישי לקהל הגייז

פינות אישיות

סיפור אישי לקהל הגייז

259 צפיות | 0 תגובות | 10 לייקים

.שבוע טוב לכל הגולשים קודם כל לפני שאני מתחיל קיבלתי ממכם הרבה תגובות על .המדור הנ"ל ואני שמח שזה נגע גם בכם עכשיו בואו נפתח שבוע חדש עם הרבה דברים…

להתאהב ולא להתאכזב

פינות אישיות

להתאהב ולא להתאכזב

225 צפיות | 0 תגובות | 9 לייקים

.כיום בכל אהבה יש גם אכזבה ?אבל, האם ניתן להתאהב ולא להתאכזב אולי זה קצת קשה למצוא בן זוג "מושלם" אבל, קל מאוד למצוא אהבה ...ואפילו אכזבה .היום אני אתן…