למה אני אוהבת את הארץ

נכתב במדור פינות אישיות

243 צפיות | 0 תגובות

קיבלתי לתיבת הדואר שלי עלון ובו התבקשתי לכתוב את הסיבה שלי למה אני אוהבת את הארץ. שלוש הסיבות המקוריות יזכו את שולחיהם בפרס.

אני שכל הזמן מחפשת הזדמנות לעזוב את הארץ, מצאתי את עצמי מהרהרת ומחפשת סיבה למה אני אוהבת את הארץ. מצאתי יותר מחמישים ושש סיבות למה אני אוהבת את הארץ. להלן כמה מהן. את הגלויה לא שלחתי (אני עצלנית מידי וחוץ מזה בדואר יש תור ארוך ואין לי סבלנות לעמוד בתור רק בשביל לקנות בול.

אז ככה,

אני אוהבת את הארץ קודם כל בגלל התכניות הדפקטיביות האלה כמו זו של ערוץ 2 ששלחה לי את העלון הזה (כדי להשתתף הבול על חשבוני) רק אצלנו בארץ הטלוויזיה משתפת את האזרחים בתוכנית הבידור ומציגה את הסיבות שלהם להשאר בארץ. זה הכי מקורי שיש.

אני אוהבת את הארץ גם בגלל כל קרובי המשפחה. כלומר, כולנו משפחה אחת גדולה. פוגשים איזה זר באיזה תור ארוך שלא נגמר באיזה מוסד משעמם כמו מס הכנסה וכדי להעביר את הזמן מתחילים לדבר מתוך שעמום, עד שמגיע התור שלי, מסתבר כי הזר לא רק שמכיר כמעט את כל החברים שלי אלא גם הוא איזה קרוב משפחה נידח הבן של הבת דודה של הסבא מצד האימא שלי והסבתא מצד האימא שלו.

עוד סיבה שאני אוהבת את הארץ זו השפה העברית. שפה מקורית ביותר וביטויים שלא יעברו אף פעם שום תרגום במשמעויות שלהם כמו "בוי'נה לך מפה" רק ישראלי יוכל להבין את המשמעות של המשפט הזה. רק בישראל המורים עושים הכל חוץ מללמד ולמרבה הפלא העוללים עוברים את בחינות הבגרות בהצלחה מרובה.

סיבה נוספת זה הבנקים. החמצן של המדינה. אם פעם תהיתם למה קשה לנשום כאן, אז זה בגלל שהבנקים נושמים את כל החמצן. רק בישראל יש אישור לאוברדאפט מעבר לאוברדראפט. בלי שום בטחונות. נגיד יש לי אישור לאוברדראפט של חמשת אלפים שקל, אבל ניצלתי אותו כבר באמצע החודש, כל מה שנשאר לי זה להתקשר למנהל העו"ש בבנק שלי ולהודיע לו שלא יחזיר צ'קים. בסוף החודש אני כבר במינוס שמונת אלפים שקל והבלגן חוגג.

רק בישראל אני יכולה להתווכח בשפה שלי ולצאת מנצחת בכל וויכוח. רק בישראל אני יכולה לצאת מכל מיני מצבים לא נעימים כמו בישיבה מול חוקרי מס הכנסה בעזרת הבדיחות שלי.

רק בישראל כאשר שוטרים עוצרים אותי על כל מיני עבירות בכבישים אני יכולה לצאת בלי קנסות רק בזכות זה שאני לא רק מודה כי עשיתי את העבירה אלא גם מנמקת למה העבירה נעשתה ומבקשת שירשום רפורט כי גיליון הרשעות שלי נקי לגמרי ואף פעם לא קיבלתי קנס. אף שוטר עד היום לא רשם לי קנס כי לא רצה ללכלך את הגיליון הרשעות.

אני אוהבת את המדינה הזאת גם בגלל התריסים. רק בארץ שלנו יש תריסים. המצאה ישראלית לחלוטין. הסתובבתי די הרבה באירופה ולא ראיתי בשום מקום תריסים מפלסטיק כמו שלנו. באיטליה וביוון יש תריסים מהסוג הישן מאוד ורק על בתים חד קומתיים והם עשויים מעץ. רק לנו יש תריסים מפלסטיק שנמצאים גם בבניינים גבוהים בעיר.

רק בישראל יש ערסים.
בישראל אין הומלסים.

רק בישראל יש את המנהג המשונה של לקנות בהקפה במכולת או אצל הירקן ולשלם אחרי החגים. רק בישראל אני מקבלת הצעות לעזרה בסחיבת כל הדברים שקניתי בסופרמרקט מכל מיני זרים שאני לא מכירה. רק בישראל יש את המנהג החגיגי של "עשרה תשלומים מחמש מאות שקל" בסופרים ורק בישראל יש את המנהג היותר משונה לתת ללקוח מתנה על קניה של פריט במחיר גובה הפריט. אני חושבת שגם שיטת המכירה של אחד+אחד שייכת למדינה שלנו.

עוד סיבות שאני אוהבת את ישראל, רק בישראל יש הגלישה המהירה בעברית באינטרנט. רק בישראל שוללים את ההימורים מטעמי דת ומוכרים לוטו ופיס. רק בישראל אפשר ללכת בכל שעות הלילה ולא לפחד מכלום ומאף אחד. רק בישראל אין רוחות רפאים בתוך בתים ישנים.

רק בישראל יש את היוניברס קלאב ואת הסופר-סנטר וג'מבו ואת המגה זול ואת ace ומקדולנד ועוד שמות זרים לחנויות כלבו ישראליות, אז למה בכלל לנסוע לחו"ל?

ואולי אני נשארת כאן ואוהבת את הארץ רק משום שאין לי מספיק אומץ לעזוב?

מדריכים, המלצות וסיפורי סקס נוספים שאולי יעניינו אותך

יעוץ בזוגיות?

פינות אישיות

יעוץ בזוגיות?

338 צפיות | 0 תגובות | 7 לייקים

הרבה פעמים אפשר למצוא דמיון בין עבודתי כפסיכולוג לבין מה שבלשים עושים: כשאני מאזין לסיפור, אני גם מקשיב למה שלא נאמר. כשאני משוחח עם "המתלונ/ת", עלי גם לקחת בחשבון כי…

על החושים, האהבה והזוגיות

פינות אישיות

על החושים, האהבה והזוגיות

321 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

הרבה פעמים פונים אלי בשאלה: "אני מרגיש/ה שזהו, די, אין לי יותר אהבה כלפיה/ממנו. הוא/היא בן אדם מצוין, אבל… למה זה "?קורה? האם להיפרד להלן כמה שורות על מרכיב אחד…

ליזיסטרטה

פינות אישיות

ליזיסטרטה

233 צפיות | 0 תגובות | 11 לייקים

אחרי לילה מדהים ביחד וארוך, ארוך מאד אם כי חשת שהשמש הפציע בטרם עת הוא לא מתקשר למחרת וגם לא יום אחרי... ולא שבוע ואת נשארת עם המחשבות ."?והשאלות, שמסתכמות…

הדרך אל האושר

פינות אישיות

הדרך אל האושר

353 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

השבוע החלטתי להביא לכם את ה"דרך אל האושר" כמובן שה"דרך אל האושר רצופה במכשולים "לא קלים .היחסים בין בנים לבנים הם עניין לא פשוט, במיוחד לאלה שעדיין בארון ישנם כמה…

סיפור אישי לקהל הגייז

פינות אישיות

סיפור אישי לקהל הגייז

261 צפיות | 0 תגובות | 10 לייקים

.שבוע טוב לכל הגולשים קודם כל לפני שאני מתחיל קיבלתי ממכם הרבה תגובות על .המדור הנ"ל ואני שמח שזה נגע גם בכם עכשיו בואו נפתח שבוע חדש עם הרבה דברים…

להתאהב ולא להתאכזב

פינות אישיות

להתאהב ולא להתאכזב

227 צפיות | 0 תגובות | 9 לייקים

.כיום בכל אהבה יש גם אכזבה ?אבל, האם ניתן להתאהב ולא להתאכזב אולי זה קצת קשה למצוא בן זוג "מושלם" אבל, קל מאוד למצוא אהבה ...ואפילו אכזבה .היום אני אתן…