בגידות בחיי הנישואים

נכתב במדור פינות אישיות

339 צפיות | 0 תגובות

מתחתנים. מתגרשים. הטרנד היום הוא להתגרש. כולם מתגרשים מכולם. פעם זו הייתה בושה גדולה להתגרש. אנשים נשארו נשואים אחד עם השני למען הילדים, למען ההורים ולא התגרשו גם מהסיבה הקלאסית "מה יגידו?" חשוב היה לשמור על חיי הנישואים גם אם עוברים גיהנום רק כדי שהשכנים לא ירכלו וההורים לא יקבלו התקף לב. ההורים שלנו נשארו נשואים רק מהסיבות האלה. סיבות של תדמית. לרווקה בת עשרים וחמש הייתה תדמית של בתולה זקנה והערך שלה בשוק שאף לאפס.

דור ההורים היה הדור האחרון לזוגיות מתמשכת. כל אחד ידע את מקומו. האישה חיה בצל בעלה. הבעל היה המחליט והקובע והמוציא לפועל. הבעל היה גם המפרנס. נשים לא יצאו לעבודה. אני עדיין זוכרת את החברות של אימא שלי מספרות שהבעל לא מרשה להן לעבוד. היום זה נשמע מגוחך להפליא, אבל אז זו הייתה דרך חיים.

הזוגיות סבלה מפיצול אישיות. כלפי חוץ הציגו זוגיות חמה ומפרגנת וחיים טובים ביחד. בפנים הזוגיות הייתה משהו שצריך לעבור אותו. הזוגיות הייתה משעממת, סטנדרטית, מייאשת. היו בגידות בחיי נישואים, בדרך כלל הבגידות של הבעל באשתו. האישה בדרך כלל הייתה נאמנה לבעלה. אבא שלי ז"ל בגד באימא שלי. זה נודע לה רק אחרי מותו. אימא שלי אף פעם בחיים לא בגדה בבעלה. הוא היה בשבילה סלע איתן עליו היא נשענה וחייתה בזכותו.

חיי הנישואים שלי היו כבר יותר הרפתקניים. התחתנתי בגיל צעיר מאוד. זו הייתה הנורמה. לא רציתי להקרא בתולה זקנה, מה עוד שלא הייתי בתולה בכלל ולא רציתי להטעות אף אחד. אני בגדתי בבעלי על ימין ועל שמאל. הוא היה תוצר של חינוך קפדני והקפיד לא לבגוד בי. הבנות שלי כבר לא טורחות להתחתן. טוב, העוללית צעירה מידי, הגדולה חיה עם חבר בלי חופה וקידושין.

אם היום כולם מתגרשים מכולם, אז למה שאנשים לא יאמצו את השיטה של חוזה פלוס אופציה. ההצעה שלי היא כי זוגות שנרשמו לנישואים יתחתנו ובו זמנית גם יחתמו על חוזה לחמש שנים בלבד פלוס אופציה. כשהחוזה יסתיים הם יחליטו אם לחדש אותו לעוד שנה אחת או לפרק את החבילה.

במקום לגשת לרבנות ולהטריד את הרבנים ולחכות לדיון ולעוד דיון ולהתמקח על דמי מזונות ולעבור את הקטע של שלום בית שהרבנים מציעים בכל מקרה, פשוט יחתמו על חוזה ויחכו עד תום החוזה. לא טוב להם ביחד? בסוף החוזה יגידו יפה שלום אחד לשני ויפרדו כידידים. אם טוב להם ביחד, יממשו את האופציה לעוד שנה.

קשה לחיות לאורך זמן ביחד. כמה שנים ראשונות הן די כייפיות. משחקים במשפחה. לפעמים מתווסף ילד למשחק ואולי שניים והכל חדש ומלהיב. כאשר השנים חולפות, הילדים גדלים מעט, ההתלהבות שוככת. האהבה הראשונה כבר נשחקה והחידוש פג תוקפו. אז מתחילים לחפש דברים חדשים מלהיבים.

הבעל יודע שהוא משעמם את אשתו שאיתה הוא חי כבר חמש שנים לפחות. הוא צפוי. היא יודעת מה הוא יגיד ומה הוא יעשה ואיך הוא ישן ואיך הוא אוכל ומתרחץ. הם כבר עשו אהבה בכל המקומות, יצאו יחד לחופשות ארוכות וכלום לא מלהיב יותר. הם חיים בזוגיות משעממת ושיגרה אפורה שאפילו חופשה בקריביים לא יכולה לגוון.

הבעל המשעמם עד מוות את אשתו מגלה כי הוא מלהיב ביותר את מזכירתו. העיניים שלה בורקות כשהוא נכנס לחדר, הקול שלה נרגש כשהיא עונה לטלפון ומזהה את הבוס שלה, היא מתלהבת. הבעל הבנלי במיטה הופך לבן זוג מדליק במיטה של אחרת. הגבר השיגרתי בעיני אשתו הופך להיות גבר מדהים בעיני אישה אחרת שבעלה משעמם אותה עד מוות.

כל הזוגות בוגדים אחד בשני. אם פעם בגידה נחשבה למשהו אסור היום הבגידה היא חלק מהחיים. אי אפשר לחיות עם אותו בן זוג שנים ארוכות. אי אפשר לאכול במשך שנים את אותו המרק. השנים חולפות ובני הזוג נמאסים אחד על השני. לכל אחד מהם קריירה משלו. הילדים התרגלו למטפלת ולפסיכולוגית ולחברים וכדי שתהיה להם סיבה להתעורר בבוקר, הם בוגדים.

הדשא אצל השכן תמיד ירוק יותר. בעלה של השכנה תמיד סקסי יותר, מלהיב יותר וחתיך יותר ולא משנה מה מספרת השכנה על הבעל המשעמם שלה. אז האם זה לא יהיה הוגן יותר אם בני הזוג יחתמו על חוזה לחמש שנים וכעבור חמש שנים יצאו לחופשי? חוזה שמשחרר כל אחד מהם בלי ערעור בלי להוכיח עוול ונתון רק לרצונו הטוב של הבן זוג?

החיים יהיו מלהיבים יותר. בכל מריבה תהיה מחשבה מנחמת כי עוד מעט החוזה נגמר והחופש קרוב. כל אחד מבני הזוג ירצה להוכיח כמה הוא טוב אל השני כדי שבן הזוג ירצה להשאר מרצונו הטוב. לא תהיה תביעת בעלות על הצד שכנגד, הכל יהיה לפי החוזה.

הרבנים יוכלו לעסוק בעניינים שלהם ולא לחפש פשרות ודרכים להשאיר את בני הזוג ביחד. לא יהיה צורך בטקס המטומטם של הגירושים ברבנות. כל אחד יוכל להתחתן שוב עם אהבתו החדשה למשך חמש השנים הקרובות.

מדריכים, המלצות וסיפורי סקס נוספים שאולי יעניינו אותך

יעוץ בזוגיות?

פינות אישיות

יעוץ בזוגיות?

325 צפיות | 0 תגובות | 7 לייקים

הרבה פעמים אפשר למצוא דמיון בין עבודתי כפסיכולוג לבין מה שבלשים עושים: כשאני מאזין לסיפור, אני גם מקשיב למה שלא נאמר. כשאני משוחח עם "המתלונ/ת", עלי גם לקחת בחשבון כי…

על החושים, האהבה והזוגיות

פינות אישיות

על החושים, האהבה והזוגיות

308 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

הרבה פעמים פונים אלי בשאלה: "אני מרגיש/ה שזהו, די, אין לי יותר אהבה כלפיה/ממנו. הוא/היא בן אדם מצוין, אבל… למה זה "?קורה? האם להיפרד להלן כמה שורות על מרכיב אחד…

ליזיסטרטה

פינות אישיות

ליזיסטרטה

219 צפיות | 0 תגובות | 11 לייקים

אחרי לילה מדהים ביחד וארוך, ארוך מאד אם כי חשת שהשמש הפציע בטרם עת הוא לא מתקשר למחרת וגם לא יום אחרי... ולא שבוע ואת נשארת עם המחשבות ."?והשאלות, שמסתכמות…

הדרך אל האושר

פינות אישיות

הדרך אל האושר

340 צפיות | 0 תגובות | 4 לייקים

השבוע החלטתי להביא לכם את ה"דרך אל האושר" כמובן שה"דרך אל האושר רצופה במכשולים "לא קלים .היחסים בין בנים לבנים הם עניין לא פשוט, במיוחד לאלה שעדיין בארון ישנם כמה…

סיפור אישי לקהל הגייז

פינות אישיות

סיפור אישי לקהל הגייז

247 צפיות | 0 תגובות | 9 לייקים

.שבוע טוב לכל הגולשים קודם כל לפני שאני מתחיל קיבלתי ממכם הרבה תגובות על .המדור הנ"ל ואני שמח שזה נגע גם בכם עכשיו בואו נפתח שבוע חדש עם הרבה דברים…

להתאהב ולא להתאכזב

פינות אישיות

להתאהב ולא להתאכזב

214 צפיות | 0 תגובות | 9 לייקים

.כיום בכל אהבה יש גם אכזבה ?אבל, האם ניתן להתאהב ולא להתאכזב אולי זה קצת קשה למצוא בן זוג "מושלם" אבל, קל מאוד למצוא אהבה ...ואפילו אכזבה .היום אני אתן…